Alles wat ik doe heeft te maken met de combinatie van visie (of idee) en actie. De juiste balans tussen die twee zorgt ervoor dat je het juiste doet op de juiste manier. Het zorgt voor het resultaat dat je wilt bereiken als organisatie, afdeling of team.

Jan-Peter en visie en actie
Mooie ideeën, of ze nu commercieel of maatschappelijk zijn of beiden, verdienen het om gerealiseerd te worden. In de wereld te worden gezet. En het liefst een beetje effectief en met veel plezier!
Ik vind het jammer als organisaties of projectteams niet doen waarvoor ze bedoeld zijn of waar ze goed in zijn. Als (bedrijfs)processen in de weg staan van de daadwerkelijke opdracht van de organisatie. Of als een team zich meer met bijzaken bezighoudt dan met hun kerntaak.

Mijn missie om organisaties en (project)teams van visie naar actie te krijgen, is ontstaan door de struggle die ik ze vaak zie hebben.

Ofwel er is een prachtige visie met goede ideeën, maar het lukt niet om die te realiseren. Ze vervallen in vergaderen, plannen, anticiperen, blijven praten over – en het kost ze moeite om de stap naar actie en waarmaken van resultaat te maken.
Ofwel ze zijn hard bezig met doen, maar in hun enthousiamse vergeten waarom ze ook alweer doen wat ze doen. Visie ontbreekt, daardoor richting en de acties die ondernomen worden zijn daardoor niet of minder effectief.

Organisaties en visie en actie
Als organisatie ben je constant in beweging. Zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau. Ook verandert de wereld om je heen. Soms is het verstandig om je te heroriënteren op je missie en visie, maar ook op de uitvoer daarvan, oftewel de acties die je onderneemt: wat gebeurt er allemaal op de werkvloer. Hoe worden projecten aangepakt en uitgevoerd?

 

 

De thema's visie en actie komen terug in allebei mijn boeken:

 

 

En nu even concreet. Wanneer kun je mij uitnodigen voor een goed gesprek...?

  • Je wilt je heroriënteren op de positie of richting van je organisatie of team.
  • Of je wilt onderzoeken of je visie strookt met je acties en processen.
  • Of je wilt slimmer en simpeler van visie naar actie komen.
  • Of je wilt dat er binnen de organisatie minder gepraat en meer gedaan wordt.

Tip! Stel het niet uit, maar stel wel meteen een uitdagende vraag via het contactformulier.