Hoe ga je als organisatie om met deze dynamische tijden waarin verandering sneller gaat dan ooit tevoren? Hoe ga je om met je nieuwe maatschappelijke rol? Of met een disruptieve markt vol bedreigingen? Hoe zorg je dat je bij blijft en de boot niet mist?

Jan-Peter en veranderen
Verandering... I love it! Nieuwe ideeën, nieuwe kansen, een veranderend perspectief, ongekende mogelijkheden. Spanningsvelden en paradoxen. Morgen iets nieuws wat we gisteren nog niet wisten.

Ik ben een sharp follower en volg nauwlettend wat er verandert in de maatschappij, bij de overheid en binnen diverse branches. Ik weet wat er speelt en soms zelfs wat er gaat spelen. Ik omarm het nieuwe, maar waardeer het goede wat er al is, want dat is er niet voor niets. Die combinatie maken tussen oud & nieuw is mijn specialiteit bij verandertrajecten. Dit zorgt er ook voor dat ik professionals binnen een organisatie snel en constructief kan laten meebewegen.

Organisaties en veranderen
Tegelijkertijd realiseer ik me dat veel organisaties, teams en mensen verandering spannend vinden. Of bedreigend. Of niet nodig, want het gaat toch goed? Voor die mensen is de uitspraak van Heraclitus over constante verandering slecht nieuws.

StoryDoing!!
Gelukkig is daar StoryDoing. Een methode die ik samen met Ron van Gils ontwikkelde en die we beschreven in het boek StoryDoing voor organisaties. Daarin gaan we op zoek naar het Oerverhaal van je organisatie, hoe je dat kunt vertellen, maar vooral hoe je je verhaal gaan doen, ofwel in de praktijk gaat brengen. StoryDoing gaat over samenhang binnen je organisatie en binnen alles wat je zegt en doet. Het Oerverhaal is je anker: om in een wereld vol veranderingen overeind te blijven moet je tegelijkertijd alert en flexibel zijn én bij jezelf te blijven en stevig geankerd staan. Zie vooral ook: www.storydoing.nl

Lees ook de blogs over veranderen:

 
 

En nu even concreet. Wanneer kun je mij uitnodigen voor een goed gesprek...?

  • Je wilt meer weten over StoryDoing. Mogelijk een lezing boeken. Of samen de StoryDoing scan doen.
  • Je ziet de markt of de maatschappeij veranderen, maar weet nog niet of je mee moet veranderen als organisatie
  • Of je ziet de noodzaak van verandering of ontwikkeling van je organisatie of team wel, maar je weet nog niet hoe
  • Of jij weet al wel hoe, maar je weet niet hoe dat met de rest van de organisatie zit
  • Of je voelt aan dat je achter gaat lopen op ontwikkelingen. Maar je weet nog niet precies wat en hoe. En dat wil je uitzoeken
  • Of je ziet een  commerciële noodzaak. Je ziet dat je de boot dreigt te missen.
  • Je zoekt een verandering in organisatiecultuur, mindset, marktpositie, werkwijze, dienstverlening of processen. 

Tip! Stel het niet uit, maar stel wel meteen een uitdagende vraag via het contactformulier.